V tomto článku nájdete 20 jednoduchých ale veľmi dôležitých otázok, na ktoré by ste si mali odpovedať skôr ako spustíte svoj e-shop.
1. Čo budete predávať?
Je potrebné si premyslieť všetky kategórie a produkty, ktoré chcete aby stránka obsahovala.
2. Je web čisto e-shopom alebo je viacúčelový?
Dôležitou súčasťou pri tvorbe webu je presne ohraničiť funkcie a poslanie e-shopu.
3. Kto je pre Vás ideálnym zákazníkom?
Chcete sa zamerať na ľudí podľa vekovej kategórie, osobnostných čŕt, pohlavia či podľa zamestnania?
4. Prečo by niekto mal kúpiť produkt práve od Vás?
Aké sú výhody, ktoré ponúkate? Ako a čím sa líšite od ostatných?
5. Aký súčasný trend najviac ovplyvňuje Vaše odvetvie?
Spíšte si zopár príkladov.
6. Aké funkcie chcete aby mala Vaša stránka?
Porozmýšľajte nad funkciami ako je napríklad registrácia zákazníkov, newsletter či pop-up banner.
7. Kto bude spravovať a aktualizovať Váš e-shop?
Chcete celý e-shop riadiť sám / sama alebo s pomocou odborníka?
8. Akú platobnú metódu budete používať?
Existujú rôzne možnosti platby, zvážte čo je najideálnejšie, možnosťou je platobná karta alebo využitie Paypal-u či podobných systémov.
9. Akým spôsobom budete dodávať Váš produkt?
Rozmyslite si či zákazníci budú platiť za dopravu alebo bude grátis.
10. Máte fotky a videá svojich produktov?
Kvalita či farebnosť fotografií môže ovplyvniť predaj, pokiaľ si nie ste istý, oslovte odborníka.
11. Aké daňové pravidlá musíte vziať do úvahy?
Daň by mala byť účtovaná podľa miesta, na ktoré bude produkt dodaný. Je potrebné si zistiť všetky dôležité informácie.
12. Musí sa e-shop integrovať do iných systémov?
Zvážte či chcete obchod pripojiť k ďalším platformám alebo software nástrojom.
13. Ako budú spracované oznámenia o objednávke?
Odozva na objednávku je podstatná, skúste prispôsobiť e-mailové oznámenie tak, aby odzrkadľovalo Vašu značku a úroveň.
14. V akých jazykoch bude web dostupný?
Aký bude hlavný jazyk stránky a aké ďalšie budú v ponuke?
15. V akých jazykoch bude stránka dostupná?
Majte na pamäti, že každý jazyk bude vyžadovať optimalizáciu stránky, úpravu meta dát aj URL. Ak je počet jazykov vyšší, bude nutné ho oddeliť ako samostatný projekt.
16. Máte nejaké staré dáta, ktoré chcete preniesť na nový web?
Ak už máte vytvorený e-shop či webovú stránku, rozhodnite sa či chcete staré dáta a nastavenia zachovať.
17. Aký design by mala mať Vaša stránka?
Chcete zachovať jednoduché línie a čistotu prevedenia alebo vyžadujete výskyt žiarivých či pútavých prvkov?
18. Máte web stránku a webový priestor už zaregistrovaný?
Je dobré mať základ, od ktorého sa môžete vy alebo odborníci pri tvorbe stránky odraziť.
19. Aký je Váš rozpočet?
Hneď na začiatku sa rozhodnite koľko ste ochotný vložiť do tvorby e-shopu.
20. Aký je časový limit na zhotovenie Vašej stránky?
Chcete mať stránku čo najskôr dostupnú alebo ste ochotný všetko otestovať pred finálnym spustením, aj toto je jedna z vecí, ktorú treba zvážiť.
Ak by vás zaujímalo niečo viac z našej tvorby , kontaktujte nás prostredníctvom stránok: www.verteco.sk / verteco.cz .